вторник, 16 ноември 2010 г.

Устав
на
Ученически парламент на СОУ”Св.Св. Кирил и Методий”
гр. Карнобат

I.Общи положения: 

  Чл.1 Този правилник урежда устройството, целите, задачите и организацията на УП. 

  Чл.2 Ученическият парламент е доброволна и демократична форма за управление и самоуправление на учениците и решаване на много от проблемите на млади хора,свързани с образованието, възпитанието, създаването на удобна и естетична среда за отдих и развлечения. 
  Чл.3 УП работи в съответствие със закона за Народната просвета, нормативните и поднормативните актове на МОН и училищния правилник


 
II. Цели на Ученическия парламент :

 Чл.1 Участие на учениците в демократизацията на учебно-възпитателния процес и осигуряване на възможности за придобиване на желаното от тях образование. 
  Чл.2  Превръщането му в център за  опериране и подпомагане на инициативи в социалния живот на училищния колектив.

  Чл. 3 Създаване на банка от идеи, инициативи и средства, които да подпомогнат реализирането на ученическите дейности. 

  Чл. 4  Да даде възможност на всеки млад човек да поеме конкретни отговорности и да участва в местното самоуправление.

III.Структура на Ученическия парламент – права, функции, задължения
     Чл. 1 Учениците от училището членуват доброволно в УП, независимо от политическата си, етническа и религиозна принадлежност, но нямат право да налагат специфични за тази си принадлежност идеи.
     Чл. 2 Ученическият парламент е и предлага форми на изява на всички ученици от училището.
     Чл. 3 Органи на управление:
        - председател, заместник председател, секретар;
        - постоянни и временни комисии;
     Чл. 4 Мандатът на представителите (и ръководството) е една година
     Чл. 5 Общото събрание на Парламента е висш орган на ученическото самоуправление. От своите членове чрез явно гласуване се избират: председател, заместник председател, секретар, постоянни и временни комисии.
     Чл. 6  Решенията на общото събрание имат препоръчителен и неангажиращ характер за учениците от училището. Същите сами преценяват дали да се включат в предложените от Парламента инициативи.
     Чл. 7  Всеки ученик има право да внесе предложения за определени инициативи и мероприятия пред Общото събрание, независимо дали е негов член или не е, както и да поиска подкрепа за реализирането на предложените идеи.
     Чл. 8  Пред Общото събрание на парламента с инициативи и предложения могат да излизат училищното ръководство и учителите – консултанти. Същите нямат право на глас при вземане на решения.
     Чл. 9  Когато ученик, паралелка или група ученици са поели отговорност за осъществяването на дадена инициатива, в случая те поемат моралното задължение за изпълняването й.
     Чл.10  Ученическият парламент работи по утвърден от него годишен план и работните планове за отделните мероприятия и инициативи

   Чл. 11 . Събранията на Ученическия парламент се провеждат  веднъж месечно. За всяко събрание се води протокол от секретар.
  
     Чл. 12  Делегати в Ученическия парламент -  това са всички избрани представители от всеки клас.Всяка паралелка има  двама представители. Всеки от тях има право на 1 глас на събранията. Всеки клас има право на вот в Парламента чрез своя делегат.
 
   Чл. 13 . Ръководство на Ученическия парламент – председател, заместник-председатели и секретар. Избира се след изтичане мандата на предходното ръководство, подаване на оставка или освобождаване с единодушно решение на Ученическия парламент. Изборът става по предложение на делегатите, на директора, на помощник директорите или на педагогическия съветник на училището измежду всички участници  с обикновено мнозинство.  Ръководството на Ученическия парламент представлява сдружението и организира изпълнението на решенията му пред училищното ръководство и пред Педагогически съвет.

   Ал. 1.  Председателят:
  - организира дейността на УП и представлява организацията пред общинските и областни организации и административни органи. 
 - Свиква и ръководи неговите заседания. 
 -  Упражнява контрол и съдействие за изпълнение на решенията. 
-  Отчита ежегодно своята дейност. 
-  Председателят се избира с обикновенно мнозинство от списъчния състав на членовете за срок от една учебна година
   Ал. 2. Заместник-председател:
-  Представлява УП при отсъстви на Председателя 
-  Координира работата между постоянните и временинте комисии 
-  Избира се за срок от една учебна година
   Ал.3. Секретар – подготвя материалите за заседанията и води протоколите

Чл. 14.  Заседанията на Ученическия парламент се провеждат периодично,като в тях участват неговите членове,наблюдатели и гости. 
Ал.1. Наблюдателите и гостите имат правото на изказвания, предложения, становища и запитвания, но нямат право на глас. 
Ал.2.  Заседанията са редовни,ако на тях присъстват 50% плюс 1 от списъчния състав. 
Ал.3.  При необходимост се провеждат извънредни заседания. 
Ал.4.  В протокола се вписват: 
Номер на протокола 
Дата и място на провеждане 
Присъстващи и отсъстащи 
Наблюдатели и гости 
Днесвен ред 
Същността на изказванията 
Решения 
Резултат от гласуването 





IV.  Допълнителни разпоредби:
   Чл. 1. УП приема за свои символи символите на училището

   Чл. 2. Събранието с мнозинство от две трети от всички негови членове може да прави предложения за изменения на Устава.

  Чл. 3. За 100% кворум се счита събрание, на което присъства представител на всеки клас от училището.


   V.Комисии:

1. Постоянни:
- комисия по спорт
- комисия за култура
- комисия за образование
- анкетна комисия
- комисия за дисциплина
2. Временни:
- кризисна комисия
- заседателна комисия

Няма коментари:

Публикуване на коментар